To kwestie szczególnie istotne w środowiskach wielokulturowych. Wnosząc je na szkolne podwórko pragniemy uczyć – zarówno młodzież, jak i nauczycieli – empatycznej postawy wobec różnorodności.
Głównym celem projektu Szkoła wieloCOOLturowa jako miejsce szacunku i dialogu jest upodmiotowienie uczniów-migrantów poprzez wzmocnienie ich głosu i obecności w społeczności lokalnej. W odniesieniu do ich bezpośredniego otoczenia celami są: podnoszenie wiedzy o wartości wielokulturowości w szkole u uczniów polskich oraz wiedzy nauczycieli o potrzebach uczniów migrantów. W odniesieniu do społeczności lokalnej celem jest podnoszenie świadomości społeczeństwa o uczniach-migrantach.
Najważniejsze wartości projektu:
Działania:
- warsztaty dot. kompetencji samorzeczniczych uczniów-migrantów wraz z prowadzeniem przez nich działań w przestrzeni publicznej dla społeczności szkolnej;
- przeprowadzenie badania wśród uczniów z doświadczeniem migracji na temat sytuacji w polskiej szkole
- warsztaty dotyczące szacunku i dialogu dla uczniów szkół dolnośląskich;
- konferencja dla nauczycieli z elementami warsztatów na temat pracy w klasie i szkole wielokulturowej.
W ramach realizacji zadania powstał publikacja „Ja-Wrocław-Mój Wrocław”. Jest to zbiór kartek z pamiętnika ucznia – migranta i ucznia – uchodźcy.
Termin realizacji projektu 01.11.2022-31.01.2024
Projekt sfinansowany z grantu K2m/0416 przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele-Fundusz Regionalny.
Galeria:
- Szkoła wieloCOOlturowa jako miejsce szacunku i dialogu – inauguracja projektu
- Szkoła wieloCOOlturowa jako miejsce szacunku i dialogu – warsztaty dla uczniów i uczennic
- Szkoła wieloCOOlturowa jako miejsce szacunku i dialogu – konferencja dla nauczycieli
do nas
na Facebooku
na Facebooku
FreyaTV